Wednesday, July 4, 2012

Perempuan dan kereta

Siapa kata orang perempuan tak tahu apa-apa tentang kereta. Mereka hanya tahu  memandu dan kalau nasib baik, hanya tahu bagaimana untuk mengisi minyak.

Pagi ini dengan semangat dan tekad yang waja, aku cuba buktikan aku perempuan yang bukan hanya boleh mengisi minyak, tetapai kalau terpaksa aku juga boleh menukar tayar kereta (bergantung kepada tenaga yang ada..:D).

Baru-baru ini, lampu isyarat belok di sebelah kiri, sudah mati. Kalau nak diikutkan mahu sahaja membawa keretaku ke workshop, namun tak tahulah berapa akan dikenakan bayarannya. Lalu, terlintas di fikiran sekiranya kerja menggantikan lampu ini boleh aku lakukan. Tanpa berlengah, aku melayari video di YouTube. Oh! banyak rupanya video-video menunjuk ajar cara membaiki kereta.

Setelah mengamati satu demi satu video yang ada. Kalau tengok dari segi kesusahan dari lauran memang agak seperti tak boleh nak buat, tetapi setelah mencuba, senang rupa-rupanya! tak sampai lima minit, akut elah berjaya menggantikan lampu tersebut. Girang hatiku bukan kepalang!. Aku terus memberitahu suamiku , dia juga kehairanan tak menyangka aku berjaya membaikinya. Dalam nada sindiran suamiku berkata "is that mean you do not need man anymore ?"...ha ha ha! Kami bergegak ketawa, dalam hatiku Tuhan sahaja yang tahu. Yeehawww!!.

No comments:

Post a Comment

Sudi-sudikan menulis kembali kepada saya.....